Radim Stezka pracuje v Queens, na vizitce má napsáno "new media", takže si buďte jistí, že používal Snapchat dřív než vy a navíc zná všechny sneakerheads z Prahy. Můžete s ním řešit cokoliv okolo NFL nebo se s ním hádat o hře fotbalové Sparty, ale nikdy s ním nesoutěžte v tom, kdo z vás má doma víc tenisek. Já se rozhodl zapátrat po 3 věcech: jak je to s jeho nedělním okénkem na Queens blogu, co za značky by viselo v jeho vlastním obchodě a co si myslí o českých streetwear značkách.

 

Radime, patřím mezi pravidelné čtenáře tvého nedělního okénka na Queens blogu. Nechybí ti v Čechách trocha konkurence? A kdy se dočkáme blogera / vlogera Radima?

R: Děkuju moc, moc si toho vážím. Původně to byl totiž pouze interní projekt pro zlepšení knowledge v našem týmu, takže jsem rád, že si to našlo své pravidelné čtenáře i mimo. Když jsem u prvního článku viděl počet přečtení a sdílení na Facebooku, vůbec jsem tomu nechtěl věřit, fakt mám z toho radost. A to i přesto, že vlastně píšu jenom o věcech který mě opravdu zajímají a nejsou to úplně headlines, po kterých by šel každý. Zároveň si myslím, že tahle nedělní rubrika je asi strop mých blogerských / vlogerských schopností, haha. Víc času si na to už asi nenajdu, respektive nechci ubírat kapacitu svojí hlavní práci, kterou v Queensu mám. Jinak co se týče podobnýho obsahu, moc fandim klukům z The Mag, protože jinak tady toho kvalitního a vlastního obsahu moc není.

 

Odbočka od Queensu k tobě. Kdybys dostal prostor o velikosti 24m2 (takže vlastní LAB 24), jaké značky by se tam objevily? Jak by vypadal obchod podle Radima?

R: A muselo by to dávat ekonomicky smysl? Protože kdyby jo, tak se ten okruh značek asi dost zúží. Ale rád se zasním, to já zas jako rád. Určitě bych tam chtěl mít tenisky NikeLAB a adidas Consortium, čiště z fanouškovství bych si dokázal představit mít ve výloze jeden pár 100mm od Buscemi. A pak by to byla spíš menší selekce od značek jako Norse Projects, Daily Paper, Stone Island, Carhartt WIP, Our Legacy, Patta, japonské denimové značky, atd.

foto Adam Katz Sinding

foto Adam Katz Sinding

V okolních zemích jako Polsko a Německo vznikají nové streetwear značky a co víc, začínají se prosazovat i mezi těmi zavedenými. Objevují se v kamenných obchod, na veletrzích a jsou prostě tím novým a čerstvým. Myslíš si, že se to povede i v Čechách nebo tady necítíš podobnou chuť se prosadit? Viděl bys rád v Queensu i víc českého streetwearu?

R: Je to pravda, zrovna tyhle země teď jedou dobře. Samozřejmě je to způsobené velikostí trhu nebo tradicí textilní výroby v Polsku. Viděl si třeba naši novou značku Neige? Střihově hrozně super věci, precizně ušitý. A jsou to Poláci, kteří se orientuje vyloženě na západ a jejich značka se prodává třeba v Londýnském shopu Ejder hned vedle Midnight Studios, Places + Faces nebo M + RC Noir. U nás je spousta náznaků, že by to šlo. Jsou tu lidé, kteří mají dobré nápady, vědí, jak ty věci ušít, máme tu dobré zdroje na materiály, ale chybí jim ten byznys přesah. Mít to dobře spočítaný na peníze a mít dobře připravanou nabídku pro retailera. A skoro pro nikoho to není full time job, takže se pak stává, že vyjde jedna kolekce, pak je rok ticho a pak vyjde druhá. Ale třeba My Dear Clothing nebo PAY. ukazují, že minimálně v českém měřítku to jde dělat na super úrovni.

 

Poznámka na konec, doporučuji sledovat Radimův Twitter účet, pobavíte se a ještě vám neuteče žádná brigáda v Queensu. 

Comment