Všichni začali nosit tenisky, běhat, měřit si svůj čas, tep, rychlost. Všichni začali jíst zdravě, cvičit jógu a denně odpočívat stejně dlouho jako pracovat. Jsme zdraví. Všímáme si svého těla víc než kdykoliv předtím. Nosíme outdoor jako ochranou skořápku do města. Nikoho nepřekvapí, že jeho máma má doma ve spíži jógamatku i bio rajčata z vlastní zahrádky, že včera ušla patnáct tisíc kroků a pořídila si novou North Face bundu, stejně jako její oblíbená celebrita.

Z trendu šusťákových windbreakrů, tepláků a pohodlných mikin v kombinaci s nejnovějšími materiály vzniká sportswear, jaký lidé ještě neviděli. Funkčnost se spojila s estetikou a sportovní oblečení se dere na stránky lifestylových časopisů. Je to hned vedle rady jak na domácí raw stravu a průvodce po vegetariánských bistrech s michellinskou hvězdičkou. A sportswearu i outdooru se v téhle společnosti líbí.

Když se řekne noviny a fotbal, většina lidí se představí sportovní rubriku v denním tisku. Jenže Soccerbible není o výsledcích, kurzech nebo tabulkách první ligy. Nedočtete se o posledním přestupu z Barcelony, tady jde o kulturu, která kolem fotbalu vznikla. A věřte mi, že na první pohled nerozeznáte Soccerbible od Highsnobiety. Pokud vás nenaplňuje číst si o tom, jak hráči nechali na hřišti všechno, na tréninku makali na 110 % a štěstíčko naproti stejně nepřišlo, zkuste tenhle časák za 10 liber. Fotky ze zákulisí života na stadionu, místo mafiánů cool chlapíci z prostředí fotbalu a fotostory s fotbalistkou, která je sexy, aniž by ukázala prsa.

Jednou jsem trochu zabloudil v centru Londýna. A tak jsem shodou náhod, v mlze a dešti, pod výškovými budovami, nedaleko Gherkin, našel fitness doupě. Představte si spoustu betonu, industriální prostory, hromady čistě bílých ručníků, obsluhu v poslední basic kolekci Nike, cvičící stroje z kovu a k tomu jako přídavek minimalistický steakhouse a barber shop v jednom. Byl jsem z toho tak vedle, že jsem si to ani nevyfotil. Ale to nevadí, protože AnOther píše o Barber's Gym, snad ještě známějším a stylovějším londýnském gymu.

Dřív se do Paříže jezdilo kouknout se na Eiffelovku, teď kdo nevystoupí z metra ve čtvrti Pigalle, jako by nebyl. Naproti butiku, kde se prodává to nejnovější z kolekce Pigalle a Nike, najdete červeno-modro-žluté basketbalové hřiště, které nelze přehlédnout. Místní kluci zde hrají v úzkém prostoru mezi dvěma domy a vy můžete s nimi. Spolu s vlnou, kterou bych pojmenoval vyfoť dronem nejvíc cool hřiště na světě, netrvalo dlouho a pod Hypebeast už roste instagramový účet #Hypecourt, kde všechna tahle hřiště najdete. A je to estetičtější podívaná než ročenka Wallpaperu. V Sydney mají pro změnu spoustu venkovních míst, kde si můžete zacvičit. Znáte je i z Prahy, jen to na Bondi beach bude vypadat lépe na vašem Instagramu. Já teď čekám, kdy se tenhle trend, estetika a sportovní vyznání spojí s myšlenkou smart cities, investory a veřejnými zakázkami.

PS: Mojí nejoblíbenější sportswear značkou je Reigning Champ. Kluci z Kanady dělají perfektně ušité věci a jsou to pohodáři. Osobně se dají potkat v Paříži na veletrhu Man a nejblíž se jejich věci se prodávají v berlínském Sneakersnstuff.

PPS: Když předchozí odstavce smícháte dohromady, vypadne na vás italský časopis Athleta. Vypadá skvěle a voní jako Kinfolk. Když jím listujete, máte chuť pustit se do souboje s časem, délkou nebo čímkoliv co definuje sport a překonávání sebe sama. Schválně se běžte podívat do PageFive, mají ho tam hned u dveří.

Comment