ReportDanielComment

Móda v Česku ve zkratce

ReportDanielComment
Móda v Česku ve zkratce

Retailek uspořádal první módní retail konferenci v Česku. Cílem bylo podívat se, jak si vede módní retail byznys a jaké má výhledy do budoucna. A tak už to vypadá, že se v Česku brzy začnou sčítat i tržby a nejen PR výstupy.

Tomáš Beránek z CBRE představil mapu komerčních prostorů v Praze. Prostory na high-streets (Na Příkopech, Pařížská, Václavské náměstí...) už vykoupily zahraniční značky. A tak jdou nahoru vedlejší ulice jako Široká. Osobním tipem pana Beránka je Karlín. Já vsázím jedno espresso na Letnou a Zižkov.

Petra Průšová z Kantar Millward Brown potvrdila zájem o sportovní módu. Celých 50 % celosvětově prodaného zboží spadá do kategorie sportovní. Zní to logicky, tenhle rok se kromě bund na lyže prodával i sportswear. Celkově tak sport zaskóroval nejen v módním světě, ale i v  tom finančním.

Ladislav Trpák prozradil, že Zoot pracuje na nové podobě výdejen. Podle mě už tak minimálně páté. Cílem je prý zlepšit zážitek z nákupu. Kamarádka v publiku polohlasem dodala, že je na čem pracovat. Na výdej jednoho pásku se prý načekala 25 minut.

Katarina Král řekla, že se Czech Labels & Friends v OC Chodov daří lépe než čekala. Mezi top-sellers zařadila kolekce od značky Leeda a návrháře Pavla Brejchy. Takže se těším, jak vánoční sezóna napumpuje peníze do lokální módy.

Pánská společenská móda se nedá prodat online. Cokoliv nad 10 % je skalp značek jako Blažek, Steilmann i LePremier. O to víc rozhoduje servis a sales přímo na prodejně. Jen bych nezapomínal, že pro mladé není důležitá je možnost nakoupit online. Dost často rozhoduje samotný produkt. A mladý produkt zatím ani jeden z obchodů nemá.

Na české sneakers scéně je nový hráč. Baťa se chce přiblížit mladší cílové skupině a do boje vytáhl řetězec AW Lab, kde si koupíte i tenisky jako adidas NMD. A tak jim souboj s Footlockrem ani trochu nezávidím.