Highsnobiety, co dál?

Highsnobiety, co dál?

"These guys got € 8 million last week. Do you know it?" slyšel jsem v letenské kavárně pána, který nevypadal jako ze #snobshots a prstem přitom ukazoval na Highsnobiety. Důkaz dvou věcí. První, že na Letné se nic neutají. Druhá, že streetwear je v období, kdy daleko překračuje hranice vlastního světa.

 

Když jsem byl v Amsterdamu, koupil jsem si knížku s názvem Sneakers. Má formát krátkých profilů a rozhovorů o padesáti čtyřech významných osobnostech sneakers světa. A všechny je spojuje jediná myšlenka: vášeň k teniskám a vášeň ke kultuře, ze které sami vzešli.

 

David Fischer, zakladatel Highsnobiety, založil svůj sneakers blog v roce 2005. Bez cizího kapitálu mu organicky rostl pod rukama, až do velikostí tří poboček v New Yorku, Londýně a Berlíně. Nyní má firma sto zaměstnanců, kteří dokáží skrze web, sociální sítě a časopis oslovit přes devět milionů lidí po celém světě, které spojuje láska ke streetwearu a teniskám. Jinými slovy největší streetwear a sneakers obsahová platforma s vlastním týmem influencerů a dvěma milion followerů na Instagramu.

 

Akvizice millennials z celého světa

Když jsem psal, že akvizice Supreme je jen začátek, dalo se čekat, že streetwear svět se dá v blízké době do pohybu. Protože akvizice se zdá jako jedna z dobrých taktik, jak porozumět světu millennials. V tomhle úhlu pohledu je Highsnobiety svatý grál, napojený na lidi a značky, kteří teď ve světě mladých něco znamenají.

Highsnobiety od teď patří do rodiny Felix Capital, takže jeho bratry v portfóliu jsou Farfetch, Rad, Yoobic nebo Business of Fashion. Proklikejte jeden po druhém, pokud vám to nic neříká, protože by mělo. Felix Capital se specializuje creative industries, takže mají k týmu Highsnobiety o něco blíž, než lidi z The Carlyle Group k Supreme. Aktuálně má finanční injekce z Felix Capital výši 8 milionů € a má pomoct k růstu, ke kterému by se samo Highsnobiety nerozhoupalo. Nutno dodat, že se tohle všechno se v Highsnobiety děje až po třinácti letech nezávislosti. To je doba, která by většinu dnešních start-upů vystrašila k smrti.

 

Od lásky k mainstreamu

Co dělat, když jste největší, ale máte před sebou úkol dál růst? David Fischer se po investici nechal slyšet, že vidí spoustu nových možností, jak se zlepšit v tom, co už Highsnobiety dělá. A taky nové segmenty, které se stanou přílivem peněz do firmy. Konkrétní nebyl, tak můžu odhadovat, co se bude dít.

Snad snaha monetizovat všechny ty prokliky z článků na cizí e-shopy. A tím vydělat na těch několika procentech návštěvníků, kteří si na Highsnobiety přečtou, jak moc jsou Air Max 97 cool, že si je během příštích 5 minut koupí jinde.

Highsnobiety už dřív zkoušelo vlastní akce po celém světě. Večírky v Berlíně byly teaser. Po spolupráci na eventech pro Reebok, adidas nebo New Balance přišel pop-up v New Yorku. Ve spolupráci s Barneys jste si mohli koupit značky jako Off-White nebo Fear of God a mezitím zajít na workshop nebo vyslechnout panelovou diskuzi. A tak je podle mě jen otázkou času, kdy místo na Mercedes-Benz Fashion Week, začnou lidi jezdit na Highsnobiety Fashion Week.

Mezitím Felix Capital na svém blogu mluví nadšeně o tom, jak chce pomoci Highsnobiety dospět a vytvořit platformu, kde se mísí obsah a e-commerce, s globálním dosahem i vlivem. Highsnobiety se prý stane značkou, která má definovat to, co jsou millennials. Tohle čtěte tak, že devět milionů unikátních čtenářů je pro Felix Capital málo. A aby tohle číslo rostlo rychle, bude potřeba Highsnobiety posunout blíže k mainstreamu a trochu dál od té lásky, o které čtu ve Sneakers.


Cover photo NobodyListen by @katejoie.