MBPFW x návrháři 1:0

MBPFW x návrháři 1:0

Mercedes-Benz Prague Fashion week se přesunul z ostrova Štvanice zpátky do centra města. Clam-Gallasův palác byl po zimě promrzlý, stejně jako návštěvníci přehlídek postávající venku. Těm to ale nevadilo. Dali si cigárko a zapózovali. Streetstyle.

 

 Názor na streetstyle z Prahy;  Hypebeast .

Názor na streetstyle z Prahy; Hypebeast.

 

Letošní fashion week nabídl osmnáct přehlídek. Z toho deset sponzorovaných partnery jako Proč Ne?!, Van Graaf a Elle. Některé z přehlídek pro jistotu sponzorovaly partneři dva, tři, čtyři. Češi jsou mistři kolaborace.

 

Monika Drápalová si přehlídku pojistila by Elle. V publiku usedla prořidlá redakce i celebrity jako Leoš Mareš. Den před světovým releasem na mole nechyběly nové tenisky adidas Deerupt. Asi ne náhodou. Modelky a modelové měli i brandované adidas ponožky. A tak už mi chyběly jen letáčky s inforamcí o ceně tenisek. Každopádně Deerupty jsou ve většině obchodů vyprodané a chystá se jejich druhý release. Tak teď už jen prodat kolekci Moniky Drápalové.

adidas x Monika Drápalová 1:0

 

Jan Černý spojil svojí přehlídku s Esquirem. Ale co bylo mnohem viditelnější, byla kolaborace s českou batohovou značkou Naut. Ta se nabídnuté příležitosti pevně chytla. Takže už večer mohli někteří z vás vidět ve svých Instagram Stories reklamu na batohy Naut z přehlídky. Za mě dobrý. Kolekce Jana Černého patřila mezi to nejlepší, co bylo během fashion weeku vidět. A až někdo z vás zjistí, jak se dá od Honzy něco koupit jinak, než DM zprávou na Instagramu, pošlete mi návod. Mám tu objednávku za pár desítek tisíc, ale všechny mé kamarády už přestalo bavit hledat způsob, jak si něco z toho sakra koupit.

Naut x Jan Černý 1:0

 

Odivi udělala multikolabo když využila spolupráce s Rap, Win Win Love a Queens aka propojení hudby, sustainable projektu a streetwear obchodu. Vypadá to na jednu přehlídku až moc, ale Rap mikiny jsou vyprodané. Queens ukázal Nike tenisky, kterým dělá Iva dlouhodobě ambasadora a Win Win se připomnělo své cílovce. A tak doufám, že na tom celém nejvíc neprodělala právě Iva z Odivi. Ta se v rozhovoru zmínila, že celá kolekce, která byla prezentována na mole, do prodeje nepůjde. Nejdřív by ji musel někdo objednat, aby bylo za co ji vyrobit. Takže haló, kde jsou teď všichni ti, kteří mají v profilu na Instagramu, že podporují českou módu? A nebo třeba OC Chodov, tomu jde o českou módu přece obzvlášť hodně.

Rap x Odivi 1:0

 

Po minulém fashion weeku jsem psal oslavný odstavec na téma Blažek. A klidně bych ho zkopíroval i pro tenhle půl rok. Nejvyspělejší přehlídka. A styling, který je během těch tří vteřin, co model na mole vidíte, rozhodně důležitější, než detaily, které nemáte šanci postřehnout. A že vám to přišlo jako Balenciaga, Gucci a COS dohromady? Mně taky, a proto dávám palec nahoru. Bude se to prodávat a má to hlavu i patu.

Blažek x nezávislá módní scéna 1:0

 

Největší kolabo od doby Bibloo x Polanka má nového vyzyvatele v podobě Footshop x La Formela. Fax Off mikiny od Polanky visí někde ve skladech OD Kotva do dnes. Všem 560 kusům z kolekce Footshop x La Formela přeji optimističtější budoucnost. Mikinu z kolekce No Season můžete koupit za 154 €, takže podobná cenová releace jako A.P.C. nebo Masion Kitsune. Nic snadného, ale ani utopického. PR aktivity dostaly lookbook kolekce do Vogue Italia i Highsnobiety. Tak teď už jen ty prodeje, díky kterým se La Formela dostane do čela prodejnosti českých značek. Následovat pak bude investice do nové kolekce, rozšíření marketingových aktivit, zkvalitnění týmu, růst prodeje do zahraničí i noví zákazníci. Ale čeká tohle La Formelu nebo Footshop?

Footshop x La Formela 2:1

Je to v poločase odvety, protože i první kolabo je ještě ve hře.

 

Fashion week je o trendech. O těch offline i online. Dalo by se čekat, že když má vaše značka přehlídku na největší módní akci v zemi, budete v hypu. Lidé si vás začnou hledat, kouknou k vám na web, budou zkoumat co všechno děláte a tak. A vám se tohle hodí, protože to je základ pro vaší budoucí kampaň na akvizici nových zákazníků nebo alespoň remarketing těch stávajících.

Prostě doufáte v něco. Jenže s českou online populací vaše účast na MBPFW moc nehne. A jestli chcete upadnout do deprese, můžete si najít, že fráze "katův šleh" má na Googlu během fashion weeku o dost větší hype, než všichni prezentovaní návrháři. Prostě jen být tam nestačí.

Katův šleh x návrháři 1:0

Velcí x malí 1:0