Virgil není mileniál!

Virgil není mileniál!

Millennials - ty děti, které celé dětství seděly u počítače - budou brzy řídit většinu firem a států okolo nás. A jak říká Moje holka™, budou mít peníze. Není se tak čemu divit, že marketingové i obchodní týmy módních značek řeší, jak být s Millennials zadobře.

 

V dětství kolem Millennials kroužili rodiče a snažili se mít pod kontrolou každý jejich pohyb. Teď kolem nich krouží značky a snaží se z Google Analytics vykoukat, co by sakra chtěli. Protože z dálky vypadají Millennials tak, že koukají do telefonu, nic neříkají a nic je nezajímá.

 

Když se potkám s českými designéry, Instagram jedna z prvních věcí, na kterou se ptají. Posedlí tím, že mladí už tam jsou a oni tam chtějí být s nimi. Hezké fotky a lajky jim konzultanti prodávají jako zaručený recept na úspěch. A když to nefunguje, povolají influencera, protože to je stroj, který frká fotky s hashtagem jako Baťa cvičky, a navíc k tomu slíbil, že jim zvýší počet followers.

 

Puma je aktuálně spojena s tolika celebritami oblíbených u mileniálů, že by ji obří úspěch neměl minout. Jenže ani Selena Gomez, ani The Weeknd, ani Cara Delevigne to neutáhnou. Chybí tomu něco víc, než jen lookbook k nové kolekci a tagování na Instagramu.

 

Converse těsně před svojí smrtí přetáhl Tylera, který se původně chystal něco (ne)udělat pro Vans. Converse dal Tylerovi prostor ke zhmotnění jeho snu. Aby to byl právě Tyler, kdo pomohl Conversu získat respekt u fanoušků těch nejlepších tenisek na světě. A taky zvýšit tržby. Protože tenisky Tyler x Converse jsou vyprodané a zdá se, jako by se do ulic vracely i klasické modely Converse All Star.

 

Manažeři v LVMH měli a mají složitý úkol. Jak přesvědčit generaci lidi, kteří obouvají tenisky, nosí streetwear a obědvají avokádové toasty, aby začala utrácet v jejich koncernu, když značky, které mají k dispozici, jsou Louis Vuitton, Céline, Zenith a Fendi? Protože jen založit profil na Instagramu by značkám ani jejich akcionářům evidentně nepomohlo.

 

Minulý rok byl tím, kdy Louis Vuitton zaskočil svět kolaborací se Supreme. Na první pohled rozmar Kima Jonese a Jamese Jebbii. Na druhý pohled LV získalo v médiích tolik pozornosti od Millennials, že se jim o tom v roce 2016 ani nesnilo. A Jebbia měl pro Supreme pozornost a peníze investorů.

 

Virgil Abloh, je ten kluk, který stojí za úspěchem high-end streetwear značky Off-White, kterou oblékáte, když vyrostete z mikin, ve kterých jste chodili na vysokou školu. Virgil je ten kluk, za kterým přišlo Nike a řeklo, kámo, udělej tenisky, které budou mít víc lajků než Yeezy od Kanyeho Westa. A Virgil je taky kluk, který se narodil v roce 1980, takže minimálně datem narození je o dost méně mileniál než třeba já. Ano, je mu téměř 40, takže zase takový kluk to není. Zato je to nový art director pánských kolekcí Louis Vuitton.

 

Rimowa, luxusní značka zavazadel z rodiny LVMH, oznámila spolupráci se streetwear značkou Off-White. Náhoda, nemyslím si.

 

LVMH Prize je od roku 2013 platforma a soutěž pro mladé návrháře. Vítěz bere 300 000 EUR a dvanácti měsíční podporu od koncernu LVMH. Od sourcingu po marketing. Tento ročník vyhrál Masayuki Ino tvořící pod značkou Doublet. Japonská značka. A taky streetwearová značka, again! Nejen vítězem ze streetwear světa byl letošní ročník tak trochu jiný. V porotě jako vždy usedli persony jako Karl Lagerfeld, J.W. Anderson nebo Marc Jacobs. Cenu vítězům ale nepředávali a zůstali v pozadí celé akce. Před všemi novinář předávali ceny vítězům Emma Stone a Jaden Smith. To celé přenášené exkluzivním livestreamem na instagramovém účtu Highsnobiety. Potlesk pro LVHM. Chyběl jen avokádový toast, mileniálnější už to být nemohlo. Jestli jsem chtěl někdy dostat českou značku na zahraniční veletrh, tak teď chci dostat českého designéra do finále LVMH Prize.

 

Pár hodin zpátky proběhla v Paříži první přehlídka pánské kolekce LV pod vedením Virgila Abloha. Všichni pozvaní viděli sedět ASAP Rockyho a Rihannu v první řadě. Po mole se jako modelové prošli rappeři Playboi Carti a Kid Cudi. Nám ostatním na Instagramu neutekla vlna zabalených triček, které od Virgila dostali hosté. A manažeři LVHM mezitím počítají a analyzují, jestli už jim ti prokletí Millennials začali rozumět.

A já si myslím že jo. Protože celosvětový symbol luxusní módy teď vede kluk, který začal tím, že přešíval Gildan trička. Syn ghanských rodičů, vychovaný v americkém Rockfordu, nejenže nestudoval módu v Paříži, ale on nestudoval módu nikdy. Kariéru ve stavebnictví vyměnil za stáž ve Fendi a šel za svým snem. Tak není divu, že svou první přehlídku, kterou sledoval celý svět, věnoval minoritám. 

Říká se, že Virgil pracovně naléta přes 560 000 km ročně. A možná i proto mileniálům rozumí. Podle toho co dělá to totiž vypadá, že kouká víc kolem sebe, než do dat, které o nich má.

Cover photo: Credit @edwardjohnsebastian for Highsnobiety