Na co se ptá Moje holka™?

Proč mají teď ty NMDíčka všichni?

Jo, tak to nikdo neví. V adidasu zešíleli. A vsaďte se, že ne naposledy. Je to jedna z těch značek, která dokáže vykrádat sama sebe od pondělí do neděle. Ale stejně jim na to občas skočím. Třeba teď miluju jejich poslední spolupráci s dánskými Wood Wood. Každopádně to nemění nic na tom, že doba je rychlá, dva roky staré produkty už se vytahují z archivu (!), kolekce se vydávají prakticky každý měsíc a udržet jakýkoliv hype na uzdě je téměř nemožné. A nikomu se ho ani brzdit nechce. Protože hype vám udělá značku, ale nezlepší firemní cash-flow.

 

Ty spolupráce. Těch je teď tolik, protože jsou v módě všichni kámoši, že jo?

Možná tak trochu, protože spolu všichni spí, když se nikdo nedívá. Ale hlavně je pravda, že se spoluprácemi se roztrhl pytel. Protože všechny značky chtějí všechny zákazníky, všechny segmenty, všechny celebrity a všechna média . A tak hledají micro-influencery, úzce definované segmenty, nové trhy a přitom se čím dál víc blíží trhu masovému, ze kterého chtějí ten největší procentuální koláč do své excelové tabulky. Nevadí, podobné paradoxy jsou v módě stejně časté jako černá barva. Módní značku neřídí návrhář, ale CEO. Za mě ještě chybí kolabo Supreme x Nivea, Nike x National Geographic a Gucci x Financial Times. A pak už může zase přijít jiný hype.

 

Proč pracuješ i v sobotu ráno?

Protože vydat všechny tenisky naráz by bylo logisticky nemožné a ještě by to byla hrozná nuda. Tahkle můžeme na internetu diskutovat každý den, celý rok. A hlavně po celém světě stejně. Globalizace schovaná mezi tkaničkami. Takže když chce Moje holka™ vědět kdy budu sedět u počítače, koukne třeba sem. Nike má speciální stránku s kompletním přehledem tenisek, které vyšly, vycházejí a vyjdou. S fotkami i přesným datem, kdy se jí určitě nebudu věnovat. PS: Všimněte si toho, že UX, fotky i popisky jsou lepší, než u většiny světových e-shopů s módou. Ne vždy je pod svícnem největší tma.

 

Proč ty tenisky stojí o tolik víc, když vypadají totožně?

Protože nejsou totožné. Třeba adidas Stan Smith nejsou všechny ty samé adidas Stan Smith. Ty základní jsou z kůže, kterou by v Burberry nepoužili ani na klíčenku a podrážka je z nezničitelného plastu bez názoru. Na ty lepší se používá kůže, která je lépe barvená, takže se vám tak rychle neodřou. A podrážka se stará o vaše pohodlí při každém kroku. Poznáte je na první dotek, krok i při platbě u kasy. Pro fajnšmekry existují Stan Smith od Rafa Simonse, návrháře, co posledních pár sezón strávil u Diora. Ale adidas v tom nejede sám. Takové Nike Air Max 1 můžete koupit na každém rohu, ale Air Max 1 Atmos může běžný smrtelník spíš jen googlovat. I kvůli nim existují burzy s teniskami, kde kecky připomínají ropu a zlato. Cenou i tím, jak rychle se všechno mění.

 

Team generation Y. The owner of studio and showroom in Prague. I'm interested in marketing communication and fashion business.