2017: Streetwear si našel ženicha

2017: Streetwear si našel ženicha

Mám rád ten refresh, který přijde s novým rokem. Optimistické výhledy do nového roku a žebříčky čehokoliv. A hlavně shrnutí, komu se dařilo, nebo naopak, kdo ztratil svoji power.

Zájem o streetwear stoupal i minulý rok. Mezitím, co my ostatní brbláme na hype, resell a divné pózy na Instagramu, ale počet lajků nikomu neklesá. Proč? 

 

Streetwear si našel bohatého ženicha

Nejsilnější rok zažil streetwear. I protože se dobře provdal. Svatba s luxusem byla dlouho na spadnutí. A teď si užívají bohatého věna oba. Díky high-end streetwearu si luxusní značky pomohly v prodejích o 5 %. A tenhle stabilní růst se čeká do roku 2020.

Jenže tohle partnerství s sebou nese, kromě plného bankovního účtu, i pozornost mainstreamových diváků. A to není nic, na co jsou kluci ze Stalina a SneakerCon zvyklí. 

Kolabo Supreme x Louis Vuitton bylo ze všech luxe + streetwear tím nejviditelnější. Jen v Čechách vyšlo 100 relevantních článků. O kolekci, kterou si v Čechách nekoupíte, se psalo od Burdy po Mafru. Někde mezi recepty Ládi Hrušky a reportem z Designbloku. Well done.  

 

1+1 = $$$

Že ve dvou se to lépe táhne, pochopili nejen v LVMH. I Moje Holka™ si všimla, že heslo kolaborace se stalo mantrou (a výmluvou) všech marketingových i obchodních oddělení. Protože tenhle rok přemýšleli všichni nejen o značce a obsahu, ale i o akvizici nových zákazníků.  

A tak se zákazníci přestali dělit na ty, kteří nosí Louis Vuitton a Supreme, ale všichni poctivě oblékají Louis Vuitton x Supreme. Protože proč vymýšlet triky na zákazníky z generace Y, X, Z, když jednodušší je, koupit si je i s jejich oblíbenou značkou zároveň.

Takže jestli máte módní značku, rychle se spojte s někým relevantním, než se s ním spojí někdo jiný. Potřebujete inspiraci? Hledejte Nike x Off-White, Puma x Han Kjobenhavn, adidas NMD x Pharrell Williams x Chanel x Colette. A spoustu dalších.

 

The Ten, but minus

Ne vždycky kolaborace vyjde, tak jak jste si vysnili. Nike nepadaly minulý rok jen tržby, ale i aplikace a weby. Přestože skrz ně vydávali nejočekávanější tenisky roku. Spolupráce s Virgilem Abloh, The Ten, měla být jedním z projektů, který Nike znovu nakopne po neúspěchu s Nike Cortez. Celý projekt ale zabil vlastní over-hype. A tak se stalo, že mezitím co všichni čekali ve frontě na raffle (jinak řečeno fronta na frontu), ostatní už resellovali tenisky za velké peníze jinde. Z podobného velkého projektu se dalo vytřískat víc, než pár desítek tisíc hashtagu na Instagramu a zloba fanoušků na sociálních sítích.

 

adidas <3

Něco si přej, padá Nike. V adidasu si by přáli, aby jim hype, co nastartovali Yeezy i Boost ještě chvíli vydržel. 

Tak začněte hledat adidas Prophere. Má sportovní look, je levná, reaguje na současný deconstructive trend a má stejný potenciál uspět v Americe, stejně jako v Asii. V GQ hezky popsali, proč se stane adidas teniskou roku 2018. Hurá, protože je potřeba, aby si adidas NMD a adidas Stan Smith zase trochu odpočinuly v archivu, než nám všem fakt začnou vadit.


From Russia with love

Jednou nafouknutá bublina kolem potištěných triček a tenisek praskne. Stejně jako zájem o zlato, bitcoin nebo nemovitosti ve východní Evropě. V roce 2018 to ale nebude. Proč?

Celý trend athleisure & sportswear je skvělým zdrojem financí pro značky, které jsou hybnou silou celého trhu: adidas, Nike a Puma.

Blíží se fotbalové mistrovství světa v Rusku. A pak celý svět zase zatouží po tom, honit se za kulatým nesmyslem. A když ne aktivně ve sportswearu, tak alespoň jako fanoušek na stadionu ve streetwearu. Teď už vám kolekce adidas x Gosha Rubchinskiy dává smysl? Mimochodem: adidas je jednou z vyvolených značek, které rostou tržby nejen v Číně, ale i v Rusku.

Navíc streetwear těží z trendu devadesátek. A ten se nám tu zdržel i pro kolekce SS18. A protože právě probíhá London Fashion Week, můžete se rovnou přesvědčit, že streetwear na mole zůstal i pro FW18.

 

17,5 miliardy dolarů za tenisky?! Ještě víc, mami

Ani já, ani vy se nechceme vzdát tenisek kamkoliv jdeme, a tak jich máme plný botník. Aktuálně živíme trh, který má velikost 17,5 miliardy dolarů. Plus nějaká ta miliarda dolarů na resell trhu. Tak teď dává smysl, že streetwear ovládají o hodně víc kluci z Wall Street než ti z Teniskology, co?

PS: Pro všechny, kdo nesnáší tenisky, ale stejně jako Slovenky milují podpatky, je tu jedna malá naděje: tenisky budou teď tak ošklivé, že možná zničí samy sebe. A pak se zase potkáme v gala. Ale to bude ještě chvíli trvat.